ETDC ... Educational Toy for Disabled Children


Kinder ETDC ermöglicht es, verschiedene Teile des Gehirns behinderter Kinder und Jugendlicher, anzuregen bzw. zu fördern. Es kann als Spielzeug für zu Hause sowie als Therapiegerät verwendet werden. Bei ETDC handelt es sich um eine neue technische Möglichkeit, geistig behinderten Patienten den Alltag zu erleichtern bzw. die Denk- und Merkfähigkeit zu verbessern.

Mit leicht verständlich aufgebauten Modulen, die jedoch eine Herausforderung für die Patienten darstellen, da viele bereits Schwierigkeiten mit dem Greifen haben, sorgt es neben der Therapie auch für Spielspaß, was ein positiver Nebeneffekt ist.

Da behinderte Kinder meistens mit ihrer geistigen, sowie körperlichen Entwicklung weit hinten sind, ist es wichtig, dass das Projekt simpel konstruiert (ein großes Board mit drei Steckplätzen) ist, um die Patienten nicht zu überfordern, aber dennoch zum Denken und Konzentrieren anzuregen, damit so viele neue Kontakte im Gehirn geknüpft werden können.

Deshalb ist es auch wichtig, dass sehr früh mit der Therapie mit Hilfe von ETDC begonnen wird, um die Kinder von Anfang an zu fördern.




Abstract


Kinder ETDC is a toy, which when used activates different parts of the brain of disabled children and encourages them to play with it and to get better. First and foremost it should be a therapeutic learning device for such children - possibly even using it at home in a monitored setting.

This device opens up an opportunity to relieve some of the stress of living such a live. It helps these children and its carers lighten the burden and opening up a possibility of improving their lives considerably. With easily understood and well structured modules, they fulfill ideal requirements for this toy. Even then they provide a healthy challenge for patients, as many already have difficulty grasping objects. Therefore it provides an addition to therapy for game play, which is a positive side effect for many children.

Mental and physical developments are one of the most important factors in a patients' diagnosis. So many of these patients are very far behind in their training and learning process. This project gives them a possibility to remedy that. The structure of it has to be simple and it should be easily operated. It is a board with three slots (so that you don't overwhelm the patient) - but that he/she can still focus and think about this. ETDC should be simple to work with - and it stimulates many parts of the brain.

Thus, it is also important that the therapy is started very early using ETDC to encourage and help the children from the beginning.

Amila Kugic
HTL Mössingerstraße - FH Kärnten